tiistai 8. tammikuuta 2008

Tonnikalalämppärit

Olen aina kuvitellut olevani allerginen kalalle, mutta tonnikala on ilmeisesti jonkin sortin poikkeus. Pelkästään kalaruoan tuoksusta saattaa minulle tulla huono olo, mutta tonnikalaa minulla tekee joskus kovastikin mieli. Keksiikö kukaan tuohon järkevää selitystä? :)

Nämä lämppärit ovat mukavaa iltapalaa ja kätsiä ottaa vaikka töihin evääksi.



Tonnikalalämppärit

2 kpl esipaistettuja patonkeja (Pirkka)
1 prk tomaattipyrettä
hot ketsuppia
1 prk tonnikalan fileepaloja vedessä
1 prk ananasrenkaita

pinnalle mozzarellaraastetta
mausteeksi pizzamaustetta

Leikkaa patongit kolmeen osaan ja halaise osat puoliksi. Levitä patongeille ensin kerros tomaattipyrettä ja sen jälkeen hot ketsuppia. Murustele päälle valutettu tonnikala, ananakset ja lopuksi mozzarellaraaste. Paista 175 asteessa noin 10 minuuttia. Ripottele pizzamaustetta kuumien patonkien päälle.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

kala allergiaa on ilmeisesti monenlaista. Poikani ei voi syödä tuoreesta kalasta valmistettuja ruokia, mutta esim. kalapuikkoja ja tonnikalaa voi syödä. Äyriäisallergia on erikseen.

Kaisa kirjoitti...

Mielenkiintoista, tämäpä olikin minulle aivan uusi tieto. Muistan myös itse pienenä syöneeni kalapuikkoja ja niistä ei tullut mitään allergiaoireita. Nykyisin olen ruvennut syömään enemmänkin tonnikalaa esimerkiksi salaateissa, mutta mitään muuta kalaa en voisi kuvitella syöväni koska jo kalan hajusta tulee niin voimakas pahoinvointi.